top of page

ניהול כעסים


מתוך Pinterest

לילד שלך מותר לכעוס. (פוסט חשוב להורים!!)

שמתם לב , שכשילד כועס לפתע כל התנהגות שלו אינה לגיטימית .

"איך אתה מתנהג? " "ככה לא מתנהגים" "תתבייש לך !" "על ההתנהגות הזו תשלם ביוקר "

משפטים איומים.

תחשבו על זה רגע גם אנחנו כמבוגרים כועסים מתוסכלים, קצרים. למה לנו מותר ולהם לא ?

למה כשהוא כועס הוא ילד רע ?

גם למבוגרים בחלק נכבד מהמקרים קשה לנהל את עצמם כשהם כועסים... אז ילד בן ...5... 7.... 9....11...15 אמור לעשות זאת בגבורה ?

כעס הוא רגש לגיטימי כעס ותסכול הם חלק מהחיים.

לא פעם שמעתי מורה אומרת לאמא : "הוא מסתגר, הוא צועק, הוא בורח.."

מה את מצפה שהוא יעשה ...גברתי המורה הילד כועס !

אפשר ללמד ילד לנהל כעסים אך לפני, שאלו את עצמכם... כיצד אתם מתנהלים כשאתם כועסים כשאתם חווים תסכול האם אתם מסתגרים ? האם נסגרים ? האם צועקים ? האם עוקצים ? האם עושים ברוגז ? מה מרגיע אתכם ? כיצד אתם מנהלים את הכעס שלכם ?

ולגבי ילדכם,.השלב הראשון הוא ללמוד את הכעס שלו. להתבונן ולהבין. האם הוא צריך אתכם לידו, בכדי לפרוק ? האם הוא צריך זמן לבד , בכדי להרגע ? אילו דפוסי התנהגות נאפשר לו והאם נוכל להציע חלופות לאלה שלא ?

כעס, עצב, תסכול, פחד כולם חלק מטווח הרגשות האנושי כשילדכם חש בהם אל תנסו למנוע אותם אל תתטאו מתחת לשטיח אל תנסו ליפייף את הדברים.

אפשרו לילדכם לחוות אותם בלי לפחד מהם הם באים והם הולכים רגש הוא דבר דינמי ומשתנה.

למדו אותם לחוש בטחון גם כשהם חשים רגשות לא נעימים. למדו אותם להתנהל נכון כשהם חשים בהם. למדו אותם מה הרגשות האלה באים ללמד אותם למדו אותם לחוות אותם נכון.

ולגבי עצמכם, אם עדיין לא למדתם לנהל את עצמכם בזמן הרגשות הקשים אם אתם חלשים, אבודים במרחב הזה אני כאן. אף פעם לא מאוחר ללמוד לנהל את עצמכם באופן יעיל.

פוסטים קשורים

הצג הכול

דפוסים מתקבעים

דפוסים מתקבעים. במיוחד אצל ילדים. מגיעים אלי הורים שהגיעו קצת "מאוחר" רק כשהם כבר ממש חסרי אונים. במקרים כאלה העבודה היא יותר מורכבת...

Comentarios


bottom of page