top of page

להיות קשובים לילד



היום הרגשתי שהצלתי ילד. התלמיד, בן הכיתות הנמוכות, התקשה לאורך השנה המורכבת הזו לסגל לעצמו הרגלי למידה בסיסיים. הוא הרבה לשוטט, הסתבך בתגרות ואיבד פה ושם את הדרך המקובלת בתוך המערכת הבית ספרית.

התלמיד, קסם של ילד, אהוב על כולם, אלוף בלגייס את כולנו לטובתו, התחיל לסבול. בשלב כלשהו הומלץ לאם לבדוק את עניין הקשב ומרופאת הילדים הופנתה לבדיקת מוקסו והילד התחיל לנטול טיפול תרופתי. (אם אני בעד או נגד -לפוסט אחר).

במעקב של מספר ימים אחרי הילד קלטתי שמשהו לא כשורה, הוא נראה עצוב, מילד השובב שהיה התחיל להגיע מוקדם אל חדר המנהלת בטענה שיש לו כאב ראש והוא רוצה הביתה לאמא.

גייסתי את המחנכת המקסימה שלו וביקשתי שתבקש מהאם לצלם לי את כל הניירת שקיבלה במהלך ההליך הרפואי, אציין שהאם בעצמה אינה קוראת ואין לה שמץ של מושג בכל מה שקשור לנושאים הללו.

בסיכום המידע הרפואי הבנתי שהתלמיד נשלח לפסיכיאטר ולא לנוירולוג לביצוע בדיקת המוקסו, והסתבר שלאור הקושי שלו בביצוע המבדק, הרופאה רשמה לו תרופה פסיכיאטרית שכשקראתי את הייעוד שלה קיבלתי צמרמורת בכל הגוף.

למרות שאני לא רופאה ולא פסיכאטרית משהו הרגיש לא טוב. החלטתי שאני חייבת להתערב. שיתפתי את פסיכולוג בית הספר ויחד זימנו את האם אל בית הספר עם כל הניירת.. אקצר ... ואומר שלאחר שיחה עמוקה קיבלנו את אישור האם להתקשר בנוכחותה אל הפסיכיאטר שסינן אותה 3 פעמים ברצף עד שלקחנו את הנייד והסברנו שכאן צוות בית הספר דורש לשוחח עם הרופאה בדחיפות.

בסיום הפגישה שאלתי את האם מה היא מרגישה, היא תארה תחושת הקלה. אני הרגשתי סוג של ניצחון קטן, תחושת הבטן שלי הייתה נכונה וטיפול התרופתי השגוי שהוא קיבל הופסק מיד ולאלתר.

זה מורכב. אני מטפלת במצבים לא פשוטים בבית הספר כל יום, כל הזמן. כל סיפור שונה מקודמו, כל ילד- עולם, כל משפחה -עולם. בית הספר זה מערכת מסועפת וצריך להיות מעורבים. זה לא מספיק לשלוח את הילד לשם חשוב להיות חלק. גיליתי שצריך להכיר את בית הספר על בוריה בכדי לדעת להוציא את המיטב ולגייס אותה עבור הילד. טוב לגלות שיש מה לקבל ויש דרך להיטיב. צריך להיות עירניים, עקביים וללוות תהליכי מהתחלה ועד הסוף,להיות ערים אל הילדים, מבחינה לימודית, רגשית ולא פחות חשוב משני הקודמים -חברתית.

אני מעניקה פגישות ייעוץ להורים סביב נושא בית ספר. אני מלווה הורים באופן פרטי כשיש קושי של התלמיד בתוך בית ספר ומדריכה כיצד לגייס את כל משאבי בית הספר לטובת הילד.

השנה כבר נגמרת...אוטוטו חופש גדול זכרו את השם, רשמו את המספר ובמידת הצורך אל תהססו לתאם פגישת ניווט שתחזיר לכם את הכוח שלכם ותעצים את ההתמודדות שלכם כהורים לטובת ילדכם בתוך בית הספר.

פוסטים קשורים

הצג הכול

דפוסים מתקבעים

דפוסים מתקבעים. במיוחד אצל ילדים. מגיעים אלי הורים שהגיעו קצת "מאוחר" רק כשהם כבר ממש חסרי אונים. במקרים כאלה העבודה היא יותר מורכבת...

Comments


bottom of page